Snöiga söndagsbilder

 
Så här såg det ut utanför vår dörr idag, massor av snö! Tung snö blev det idag också när det var nollgradigt och nästan regnade. Trist! Hoppas det blir några gradre kallare igen, dagarna brukar bli finare då, inte som idag när det var grått hela dagen.
 
Vi har haft en skön helg. Julbordet igår var verkligen gott! Jag är inte så mycket för julmat faktiskt, äter mest leverpastej och köttbullar, men igår åt jag rökta räkor, kräftor, skaldjurspaté, rom, skagenröra, lax, viltpaté och skinka. Innan jag gick till efterrättsrummet alltså. Där blev det ost och kex, pepparkakor, tryfflar, knäck, choklad och en kopp te. Vi var mätta och belåtna frammåt kvällskvisten när vi körde hemmåt i snöyran kan jag lova.
 
Men nu är det sista veckan innan jul, bara att lägga i högsta växeln och hoppas på att hinna det som hinnas ska. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0