Tomtar

Nu har tomtarna fått flytta in från förrådet. De här finns i vardagsrummet och är tre av fem jultomtar i vårt hus. På nåt vis har de rationaliserats bort under åren och blivit färre och färre. Jag vet inte om det beror på lathet eller något annat men i år blev det alltså inte fler.
 
 
Den stora tomten som gungar köpte jag på en julmarknad för flera år sedan, den tycker jag jättemycket om och den hänger i vardagsrumsfönstret varje år. Småtomtarna är från när jag var liten, eller längre tillbaka ändå och så har vi en porslinstomte på golvet vid granen och en jättegammal och fin tomte i köket.
 
Och så klart våra egna småtomtar men dom har vi ju inne året om, kanske lite extra finklädda nu på julen bara. Idag kommer granen in. Det ska bli spännande att se om lilla A kommer låta den stå utan att äta barr och plocka av pyntet.
 

Kommentarer
Postat av: Hem och Lycka

Så fina! Vi har inte heller många tomtar, de vi har finns inne på Filippas rum.

God jul! kram Mia

2012-12-23 @ 10:32:15
URL: http://hemochlycka.blogspot.com
Postat av: bia

Jag har lite tomtar här o var...men ingen gran i år ;)
Hoppas du har det bra i julstöket!
Önskar dej en riktig GOD JUL!
Kram bia

2012-12-23 @ 15:19:02
URL: http://houseandgardenbybia.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0