"Det kommer brumma som en humla i ditt bröst"

Visst är det väl något speciellt med Ernst? Han har, för mig, kommit att höra både julen och sommaren till med sina trevliga fixarprogram på tv. Jag gillar inte allt han gör, men jag tycker om stämningen och många av idéerna. Man behöver inte göra lika bara för att man blir inspirerad.
 
 
När jag var in i inredningsbutiken som ligger nära mitt jobb såg jag några av nyheterna i hans kollektion. Jag gillar särskilt stumpljusstaken, där själva ljushållarna är magneter som man kan fästa lite som man vill på ljusfatet. Jag tycker om enkelheten och det naturliga i det han gör. Vi gjorde faktiskt ett försök för något år sedan att göra ett eget bord enligt ritningar från ett av tv-programmen. Bordet liknade det på den här bilden med tillhörande bänkar. Jättesnyggt med bockar till ben, men inte så praktiskt visade det sig när det blir så klumpigt och trångt under bordet att man inte riktigt får plats som vi vill. Det borde vi ju ha tänkt på innan, men nu har vi istället väldigt rejäla bockar att använda när något ska byggas eller målas.
 
Det ska bli roligt att bläddra i nya tidningen som kommer nu i november. Säkert mycket inspiration, fina bilder och recept inför jul. Lite som Jul med Ernst men i pappersform.

Kommentarer
Postat av: Mormorsglamour

Tack för den fina kommentaren om klänningen på bloggen :) och håller med, det är något speciellt med Ernst, älskar hans enkelhet i inredningen, det är så rent och blir så snyggt!
Kram
Helena

2012-11-13 @ 07:42:28
URL: http://afnord.blogspot.com
Postat av: Johanna

Härliga bilder! Ernst kan han:)

Ha en mysig dag!

Kram Johanna

2012-11-13 @ 09:09:28
URL: http://husinspirationinredning.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0