Torsdagstema Textil

Ja, vi har torsdag idag och lilla A´s allra första födelsedag. Vi firar inte så mycket idag utan har kalasen lite utspridda över flera helger, det brukar bli så och det passar oss bra. Kanske för att vårt kök inte är tillräckligt stort och det rent praktiskt blir väldigt trångt runt köksbordet om alla som vill fira kommer samtidigt.
 
Men nu till veckans torsdagstema, textil, kuddar fick det blir mest, och lite plädar och fårskinn. Och en glad storebror som gärna ville vara med på ett hörn.
 
 
Vi har ett gäng kuddar i soffan som kastas runt hej vilt. Nån vill ha bakom ryggen, nån vill inte, det ska vara den ena eller den andra och ofta ligger de flesta i en hög i mitten där ingen sitter. Just nu, och sedan ganska lång tid tillbaka faktiskt, går de flesta kuddarna i olika turkosa och blå toner. Men jag planerar en förändring nu under vintern, ut med det gamla och in med det nya. In med mer grått och lite brunt faktiskt.
 
 
Fårskinnet och kudden är favoriterna från Gotland som alltid är framme. I bakgrunden står tidningskorgen som för tillfället inte innehåller så många intressanta tidningen utan mest halväten reklam och annat som vi inte är rädd om. Lilla A gillar nämligen tidningar och skulle kunna gå under smeknamnet "dokumentförstöraren".
 
 
Filtar har vi gott om också, några ligger i en korg och tas fram vid behov och tre ligger alltid i soffan och används flitigt. Den skönaste är en från Mio med lurv på ena sidan och nån slags fleece på andra. Med den över benen sitter man som bäst i soffhörnet, med fötterna på fårskinnet, en bit choklad, en tidning och ett alldeles tyst hus på kvällen när barnen sover.
 
 
Det ska sägas att det inte hör till vanligheterna alls. För det mesta finns det massor att göra när huset är tyst och det är lätt att det mest blir en liten stund framför tv´n innan det är sovdags även för mig.
 
Men nu längtar jag som sagt efter förändring och ska inspireras hos de andra på inspirationsfabriken.

Kommentarer
Postat av: sofia johansson

Grått är så snyggt. Just nu har du chansen att vinna ett par grå hemvirkade vantor att gosa in sig i. Välkommen /Sofia

2012-11-15 @ 15:48:21
URL: http://mitt-sofiajohansson.blogspot.se
Postat av: Maria -Wikers Liv

Tack för hälsningen hos mig!
Kul med generationsnallar! ;)
Visst är det härligt med kuddar!
Grattis till lilla A på första födelsedagen. Smart att dela upp, det blir så svårt att hinna umgås om man är väldigt många tycker jag!
Kram /Maria

2012-11-15 @ 17:24:27
URL: http://www.wikersliv.blogspot.com
Postat av: Victoria

Mysiga bilder:)
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

2012-11-15 @ 21:06:25
URL: http://www.xn--victoriasprovkk-mtb.se
Postat av: Queen of Kammebornia

Vad härligt det är med fårskinn!

2012-11-15 @ 22:00:32
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: lilla.u

fårskinn : i looooove. som du kanske sett inne hos mig. hahaha ... kram och trevlig helg, ulrika

ps. är så nyfiken, gör du dina smycken av silverlera?

Svar: Ja, jag arbetar med silverlera. Det är jätteroligt men jag är även sugen att lära mig "riktigt" smide. När barnen blivit större och det finns lite mer tid så kanske, kanske... ;-)
Johanna Dolk

2012-11-16 @ 09:29:43
URL: http://llillau.blogspot.comlogspot.com
Postat av: Hemlängtan

Så härliga bilder! Fårskinn hör till min favorit och likaså färgen grå. Kul dock att förändra lite då och då.

Ha en finfin fredag!
Kram, Jenny

2012-11-16 @ 10:03:31
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Postat av: Charlotta - ohlovely.se

Underbara bilder du bjuder på! Fårskinn är ju det bästa som finns... och fårskinnskudde står högt upp på önskelistan här. :-) Vackert!

2012-11-16 @ 18:53:19
URL: http://ohlovely.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0