Min akilleshäl i inredningen

Gardiner... Det är inte min starka sida. Jag tycker om gardiner, men de är inte viktigast i vår inredning. Jag är verkligen inte en sån som byter efter säsong. När jag väl hittat några som jag tycker om blir de ofta hängande alldeles för länge. Jag är väl medveten om det här och skulle önska att jag kunde prioritera gardiner lite högre. Jag tror att det är en kombination av att jag faktiskt har samma smak länge och att det kostar ganska mycket som gör att de blir hängande. Då och då känner jag att jag är riktigt trött på vissa och surfar runt efter nya. Men det slutar för det mesta med att de gamla blir kvar. Just nu är jag inne i en period när jag skulle vilja byta ut i flera rum. Vardagsrummets skulle behöva byta nyans, kökets har fel stil och arbetsrummets hänger fult efter ommöbleringen.
 
Och när jag ändå är inne på tyg, jag fick en fin symaskin av min man när jag fyllde 30 år. Den används inte så flitigt som den borde med tanke på alla sömmar och program man kan välja mellan. Jag lagar och lägger upp och syr på sin höjd gardiner vid de få tillfällen jag köper nya som inte redan är färdigsydda. Men jag önskar att jag kunde sy bättre och hade mer tid till det.
 
 
Så länge visar jag fina bilder från Stoff och Stil, där finns massor av fina tyger och andra tillbehör som också gör att jag önskar att jag sydde mer.
 
 

Kommentarer
Postat av: Knaada

JA, är det inspiration till just den akilleshälen så är Stoff och stil the right place to be :)

Jag är också skitdålig på gardiner.

Men man kan ju inte vara bäst på allt! Eller hur? :)

2012-10-10 @ 11:19:20
URL: http://knaada.com
Postat av: Linda

Jag har vita hissgardiner i varenda rum och som har hängt läänge. Vet inte riktigt vad jag ska byta mot eftersom jag vill ha in så mycket ljus som möjligt. Svårt det där.

Kram Linda

2012-10-10 @ 14:31:31
URL: http://www.hemochtrevligheter.blogspot.com
Postat av: creando

Sy är kul, men gardiner byter jag aldrig. Behövs inte heller eftersom de vi har är vita och skira och inget man egentligen lägger märke till :)

Kramar

2012-10-10 @ 19:18:49
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Queen of Kammebornia

Vilka härliga bilder!

2012-10-10 @ 20:13:29
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: Anna/Rackarungar

Jag älskar dessa bilder. Speciellt färgerna.

Japp, kattmuffins på väg. I morgon tror jag minsann. Eller i kväll. Bloggar i kapp med mig själv. Hur mycket mums orkar ni med?? :)
Kram Anna

2012-10-10 @ 21:10:57
URL: http://rackarungarbloggar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0