Stockholms-måsten

 
Granit vill jag inte missa när jag är i Stockholm. Deras ledord är "praktisk funktion, enkel form, bra pris och kvalitet". Vem vill inte ha det liksom?! Tyvärr är det svårt att handla hem många av sakerna då det blir praktiskt svårt att få med på en längre resa med buss eller tåg. Jag hoppas på den där webshopen som det har rytats om under en längre tid.
 
En annan butik jag gärna besöker är Chokladfabriken. Allt i butiken innehåller choklad av högsta kvalitet, allt tillverkas för hand och alla ska känna sig välkomna i butiken. Små askar med praliner är inga problem att ta med på tåget. Här är problemet istället att välja bland alla spännande sorter. Min favorit hittills är lakritspralinen med flingsalt!

Fabrikerna finns på Söder, i city, Vasastan och på Östermalm i Stockholm.
Den femte ligger i Fukuoka, Japan.

Kommentarer
Postat av: ulla

Oj, vad sugen jag blev på den lakritschokladen....
Måste köpas nästa gång jag är i stockholm.
Vi har Granit här i jönköping, har använt mycket av deras inredning i min atelje.
Gillar också deras återvinningstänk väldigt mycket.
Kramis Ulla

2012-10-20 @ 17:57:16
URL: http://www.himlaverket.blogspot.com
Postat av: Lyllos

Och jag som har granit i min stad är där alldeles för sällan..! Tycker också dom har en massa fint! Hoppas musikalen var bra! :)
Ha en härlig söndag!
Kram Linda

2012-10-21 @ 11:14:40
URL: http://lyllos.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0