Rullrör

Jag har samlat på mig en del presentpappersrullar, det är roligt att ha att välja mellan. Men vi hade inte hittat något bra sätt att förvara dem på. Ju fler det blev i samlingen desto rörigare blev det. Först hade vi dem i tvättstugan, några stycken i en korg på väggen. När den svämmade över fick rullarna flytta upp till kontoret i en korg. Men det blev aldrig riktigt bra, de spretade åt alla håll, några föll ur och det blev en enda röra. Som jag har blundat för under ett par år tror jag.
 
 
Då och då nämnde jag att vi borde försöka hitta på nåt smartare. Något smalare än korgen, och högre. Så nu har vi byggt en ny förvaring av gjutrör i papp på en skiva med hjul. Och det blev jättebra! Två rör som vi delade på mitten och skruvade fast på skivan. 
 
 
Rören klädde jag i papper och pappersrullarna står nu rakt och är sorterade, kalaspapper, neutrala papper och julpapper för sig till exempel, perfekt och billigt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad smart! Blev jättebra. Kanske borde göra nått liknande här, man har ju samlat på sig några rullar:) /Emma

2013-04-24 @ 17:56:23
URL: http://www.pemsplatser.blogspot.com
Postat av: Lissen

Skönt med ordning och reda, smart dessutom

2013-04-24 @ 21:19:59
URL: http://lissento.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0