Torsdagstema På mina väggar

Temat hos fabriken är idag "Fondvägg/På mina väggar". Jag gillar fondväggar oavsett om det är modernt eller inte. Vi har tre stycken, av olika anledningar. Den i sovrummet är den nyaste, den med fåglarna. Jag blev helt enkelt kär i den när jag såg den och var tvungen att tänka ut en lämplig plats. Däremot tycker jag att den är för rörig för att ha på alla väggar just i sovrummet.
 
 
Den i vardagsrummet blev en fondvägg i samband med att vi var tvungna att byta ut innerväggarna. Vi hade tapeten i hela rummet först och ända ut i hallen. Jag tycker fortfarande väldigt mycket om den och när vi som sagt var tvungna att bygga om ville jag ha den kvar, men då hade den utgått. Som tur var hade vi några rullar kvar, lagom till en vägg.
 
 
I trappen har vi en väldigt hög vägg rakt fram. Alla väggar i trappen och hela vägen upp till övervåningen var vita ovanför, den också vita, halvpanelen. Väldigt vitt med andra ord och en väldigt stor och tom vägg. När vi flyttade in hängde vi upp ett stort tyg som fond, men tröttnade på både mönster och färg. Det blev vitt igen tills vi för ett par år sedan beslöt oss för att tapetsera bara den höga väggen och jag är väldigt nöjd, både med tapeten vi hittade (som jag tyvärr inte kan hitta vad den heter eller vilket märke det är) och tavelväggen som vi förra året omsorgsfullt arrangerade.
 
 
Gemensamt för alla våra tapeter är att de går i gråblått med skimrande eller silvriga detaljer
 
 
Vad vi har på våra väggar, både fondväggar och icke fondväggar, har jag visat det mesta tidigare. Tavelväggen i trappen, barnens tavlor som jag gjort, fjärilstavlan hos Lilla A och så min stora fina 25-årspresent med hjärtan.
 
Fabrikens torsdagstema varierar från vecka till vecka och varje medlem väljer själv hur temat ska tolkas och presenteras. För fler inspirerande inlägg, titta in hos inspirationsfabriken!
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena - amelia.se

Förstår att du blev kär i tapeten med fåglarna. Jättefin och passande för ett sovrum.

Ha en fin torsdag!

2013-04-18 @ 14:10:31
URL: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena
Postat av: Living by Miriam

Åh vad jag gillar tapeten med fåglarna!!! :)

2013-04-18 @ 15:41:39
URL: http://livingbymiriam.blogspot.se
Postat av: Petra/Popetotrora

Ja, fågeltapeten är jättefin. :)

2013-04-18 @ 15:58:42
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com
Postat av: pilotfrun

Jag gillar också fondväggar:) Den med fåglar var superfin! Om vi hade bott kvar här så hade jag nog bytt ut de fondväggar som vi har i våra sovrum. Tycker det är ett så enkelt sätt att förnya rummet på.
Kram
Rebecca

2013-04-18 @ 17:00:39
URL: http://pilotfrun.se
Postat av: lilla.u

gillar också er fågel-värld.
men som du säger räcker nog en vägg.

och dina handgjorda tavlor. du är GRYM!

trevlig kväll,
u

ps. så nyfiken, hur har det gått med dina företags-tankar. fick du svar från många om de kunde överleva på sina business:ar?

2013-04-18 @ 21:10:22
URL: http://llillau.blogspot.comlogspot.com
Postat av: Anonym

Vad mycket fina tapeter du har och jag tycker som du att ibland är det fint med bara en fondvägg. Speciellt om det är en väldigt mönstrad tapet som annars lätt tar över hela rummet.
Här hemma är det bara vitt vitt vitt... skittråkigt och tapeter håller på att funderas ut, men det finns ju så mycket fint.
Kram
Helena

2013-04-19 @ 06:56:44
Postat av: Emma

Så fint ni har det!

Hoppas att du får en riktigt mysig helg!

Kram

2013-04-19 @ 11:49:25
URL: http://franminsidasett.blogspot.com
Postat av: Liie

Åh, gillar fågeltapeten! Fast jag är sån som måste ha det ganska "lugnt" och inte så mönstrat på väggarna, men den tapeten skulle jag kunna tänka mig att göra en lagomt stor tavla av :)

2013-04-19 @ 17:23:52
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Lotta

Men vilka underbara väggar! Otroligt fina tapeter. Tror jag ska hämta lite inspiration här och tapetsera i grå/blått. :) Så fint!

2013-04-19 @ 18:37:01
URL: http://ohlovely.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0