Jul utan rött

Julen kommer nog alltid att förknippas med traditionellt rött men allt fler väljer bort det röda helt eller är lite mer sparsam. Kanske till förmån för ljusare mer naturliga färger, som jag. Här en inspirationsbild från Granit, pappersstjärnor från Rusta, lykta, ljusstake och kulor, Granit, vedmönstrat tyg och inspirationsbild från Ikea.
 
 
Det viktigaste julpyntet för mig är just stjärnor och ljusstakar, som är framme från slutet av november tills det börjar kännas för ljust i januari. Resten av pyntet blir det mindre och mindre av för varje år, bara favorittomtarna får komma fram samtidigt som vi tar in och klär granen. Dom är också bara kvar över julen och möjligtvis nyår. Jag undrar hur våra barn kommer pynta, vilka traditioner som blir viktiga för dom.

Kommentarer
Postat av: Nilla Tankebubblor

Granits pynt tilltalar mig! Jag har också mindre och mindre rött. Föräldrar, jag, har i många fall en ganska så sparsam minimalistisk stil medan barnen tycker att ju mer färg och mönster desto bättre. Så vi får väl se hur det blir sedan :-)

2013-12-08 @ 16:43:41
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0