60 frågor

Inspirerad av frågorna jag fick i utmärkelsen förra veckan och även av listan med 60 frågor jag hittade på min kompis Idas blogg kommer här ett rekordlångt och personlig inlägg. 60 frågor och svar om mig som jag klurade på igår kväll. Den som orkar får läsa.

 

Jag, lilla A och storebrors handavtryck. Foto Carina Vallin

 

1. Hur gammal är du?

33 år. 

 

2. Hur gammal känner du dig?
33. Men jag fick visa leg på systembolaget förra veckan!

 
3. Vad har du gjort i dag?
Gjort smycken, fotat till torsdagens tema, tränat, lekt och torkat vad som känns som oändligt mycket snor.

 

4. Vilken film såg du senast?
Jaa... Kanske Bröllopsduellen på TV, det har inte blivit så många filmer den senaste tiden.

 

5. Vem ringde du senast?
Mamma.

 

6. Är du besatt av någonting?
Nej.

 

7. Är du rädd för blod?
Nej.

 

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Sitter i soffan med fötterna på fotpallen och datorn i knät. Har storebror bredvid och Långben på tv.

 
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?

Olof Palme, Ingvar Carlsson, Göran Persson, Tage Erlander, Fredrik Reinfeldt

 

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nej.

 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?

Svart, blått, grått

 

12. När vaknade du i dag?
Först 05, sedan 07.

 

13. Vilken är din favorithögtid?
Midsommar

 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Här, eller i fjällen eller på någon varm plats.

 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Sunny Beach i Bulgarien

 

16. Hur vill du tillbringa din pension?

Med familj, barn och barnbarn, på resor, hemma, med vänner.

 
17. Vad lyssnar du på just nu?

Långben på tv och storebror som disskuterar med pappan om det är läggdags eller inte.

 

18. Har du någon gång brutit ett ben?

Ja, när jag var 5-6 år, i slalombacken

 

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?

Mjölk, tomater, ost, hårt bröd, kanel 
 
20. Vem är din favoritkändis?
Jason "Timbuktu" Diakité

 

21. Vad är du på för humör just nu?

Trött i kroppen efter träningen, ganska avslappnad för stunden men stressad över sån som inte går att styra.

 

22. Vilka världsdelar har du varit i?

Europa.

 

23. Snarkar du?

Det händer säkert, när jag är lite förkyld kan jag tänka mig, men inte "till vardags"
 
24. Vilka yrken har du provat på?

Städare, kontaktperson, originalare.

 

25. Hur går du helst klädd?

Till vardags blir det jeans och tröja, hemma är det leggings och nån skön längre tröja.

 

26. Vilket stjärntecken är du född i?

Oxe

 

27. Vilket är ditt favoritgodis?
Marabous mörka choklad, antingen med kokos eller med citron och ingefära

 

28. Vad sa du senast?

"Jag älskar dig. Sov så gott!" till storebror.

 

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?

Bild och senare grafisk form

 

30. Vad har du på dig just nu?

Morgonrock och tofflor

 

31. Vilken är din favoritaffär?

Åhléns

 

32. Vad har du för storlek i kläder?

38

 

33. Vad har du i dina fickor?

Näsdukar (använda...) och mobilen
 
34. Vad köpte du senast?

Handlade mat igår

 

35. Hur många gånger har du flyttat?

Fyra

 

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?

Yxa, varm jacka, tändstickor
 
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?

Morgon

 

38. Senaste filmen du såg på bio?

Batman

 

39. Har du blivit sydd någon gång?

Ja, efter forlossningarna och när jag tagit bort födelsemärke.

 

40. Har du någon gång badat naken utomhus?

Ja
 
41. Vad åt du till frukost?

Fil med kanel och musli, smörgås med ägg, majonäs och kaviar.

 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?

Vi bodde i lägenhet närmare stan och hade inga barn. Jag tränade mycket och ledde barngrupper i dans och gymnastik. Jag jobbade på samma ställe som nu.

 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?

Nej

 

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?

Min man gör ofta speciella saker för mig. Nu sitter han och googlar kameratillbehör och handböcker för att jag gnäller over mina foton.

 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?

Bredvid sängen

 

46. Vad var det sista du åt?

En ostskiva när jag gjorde kvällsmacka till storebror

 

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

06.20

 

48. Är du blyg?

Ja, i nya situationer

 

49. När flög du senast?

2010, till Stockholm i jobbet

 

50. Har du något tatuering?

Ja, två. Den första är en sjöstjärna jag ritade på illustrationslektionnen i gymnasiet och några år senare valde att sätta på fotleden. Den andra är storebrors handavtryck som förevigades för tre år sedan tror jag. Vi får se vad nästa blir, lilla A måste ju också få en egen.

 

51. Har du varit med om en bilolycka?

Nja, bara mindre krockar på parkeringar

 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?

Ja. Har inte alla det.

 

53. Vilken är den roligaste träningsformen?

Dans

 

54. Har du några husdjur?

Nej, inte längre, vi fick ta bort katten Isak för ett och ett halv år sedan.

 

55. Vill du gifta dig?

Jag är gift sedan ganska precis sju år tillbaka.

 

56. Var växte du upp?

I Granlo utanför Sundsvall

 

57. Har du någon gång ringt polisen?

Nej, jag tror inte det.

 

58. Vilka är dina största svagheter?

Osäker på mig själv och vad jag kan.

 
59. Har du, eller har haft, något smeknamn?

Under några år kallades jag Jois av tre kompisar.

 

60. Vad ska du göra imorrn?

Jobba, skicka jobbansökningar, handla, göra klart några smycken.

 

Ja, det här funderade jag alltså på igår kväll, nu är det annat att tänka på. Tankar rörande befintligt jobb blandas med oro inför framtida avsaknad av jobb och funderande kring ansökningar till potentiella jobb. Det må kännas motigt att gå till jobbet på måndag morgon, men att ha ett jobb att gå till unerlättar oerhört.

 


Kommentarer
Postat av: 20-something

Bästa listan! :) Konservburken ingick för övrigt i min koppar-madness som jag hade för ett tag sen. Sprayade allt, konservburkar, kottar, lampsocklar och rör ^^

2013-02-11 @ 11:22:34
URL: http://www.20-something.se
Postat av: LissenTo

Lite mer lärde jag känna dej nu, känns roligt.
Jag borde också sitta mer med fotoböcker och träna och lära mej mer. Så snäll din man är, som hjälper dej
Leg, behöver jag aldrig visa :-), åldern har satt sina spår.

Hoppas det löser sig med jobb, du visar ju verkligen vilken kreativ människa du är på bloggen.

Svar: Tack!
Johanna Dolk

2013-02-11 @ 12:03:27
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Mormorsglamour-pyssel och inredning

Så härligt att fortfarande få visa leg. Gillas :)

Håller alla tummar att allting ordnar sig med jobb och så och att du faktiskt får jobba med det som du vill göra.
Kram
Helena

Svar: Tack!
Johanna Dolk

2013-02-11 @ 13:30:40
URL: http://afnord.blogspot.com
Postat av: creando

Vilka roliga frågor! Kul att läsa dina svar. Gissar att vi är rätt lika. Bortsett från att jag känner mig som...snart 41 då :)

Fotot är underbart! Helt underbart!

Kram

2013-02-11 @ 15:57:32
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Queen of Kammebornia

Jag orkade och det var bara roligt :) Tänk vad midsommar är fint! Och Valborg! Kram!

Svar: Ja, Valborg tänkte jag inte ens på trots att det är min födelsedag! ;-)
Johanna Dolk

2013-02-11 @ 16:20:58
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: fru Vallmo

Vilken härlig lång lista, kul att läsa dina svar. Och fotot så vackert!
Jag håller också tummarna för jobb-sökande eller mer hitta/få jobb.
Ha en fin kväll!
Kram

Svar: Tack!
Johanna Dolk

2013-02-11 @ 19:03:37
URL: http://fruvallmo.blogspot.com
Postat av: Ida Nilsson

Vilkn mysig bild du inleder med! :)

2013-02-11 @ 20:19:18
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vilken rolig lista. Kopierar den till bloggen. Hoppas kunna inspirera med en babyshower...
Babyshower på bloggen...http://hemmapavarangataistan.blogg.se/2013/february/babyshower-2.html

2013-02-11 @ 21:03:28
URL: http://hemmapavarangataistan.blogg.se
Postat av: Hem och Lycka

Får också visa leg ibland.. ;-) kul lista! Kram Mia

2013-02-11 @ 22:25:36
URL: http://hemochlycka.blogspot.com
Postat av: dianasdrömmar

Vilken kul lista :) kram Diana

2013-02-12 @ 05:32:39
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se
Postat av: Emmaskakel

Vilken rolig liten frågestund du fått till :)
Och bilden... magisk på dej och lilla A

Ingen större fan av tatueringar vanligtvis, men din var verkligen personlig och vacker.

Ha en fin vecka och lycka till med jobbsökandet!

Svar: Tack!
Johanna Dolk

2013-02-12 @ 10:34:19
URL: http://www.emmaskakel.blogg.se
Postat av: Elin

Jag orkade läsa :) Sånt här tycker jag är kul, det känns som att man får lära känna personen lite mer än vad man oftast bloggar om. Kanske jag lånar listan ifall jag får tid över någon gång ;)

Svar: Ja gör det!
Johanna Dolk

2013-02-12 @ 20:28:15
URL: http://elinochalva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0