En oväntad semester

Jag har nog inte riktigt förstått att vi faktiskt ska till Gotland om en månad! Det ska bli så himla roligt och hela familjen längtar. Den här gången ska vi ju bo hos Anna i deras Guesthouse i Rone på sydöstra Gotland. De senaste gångerna har vi bott i Anga på östra sidan av ön och i Fårösund i norr. Jag måste medge att jag hittills fallit lite mer för norra delen av ön, men det kan bero på att vi varit mer där. Nu har vi tänkt oss att hålla oss mer söderut och hitta nya favoriter och platser att besöka. Kom gärna med tips!
 
 
Just nu har vi två gamla jordglober hemma, det är något speciellt med kartor och jordglober, fint och spännande. Ingen av globerna är aktuell, men det gör inte så mycket. Tanken var väl egentligen inte att ha två, men just nu har vi det. Den här funkar lampan i och jag har tryckt på knappen så många gånger när jag var barn och den stod hemma hos mormor och morfar i hörnet vid soffan.
 
Den andra har upphöjningar vid berg som är roliga att följa med fingrarna och så har den väldigt fina färger, men är lite mer trasig i ytskiktet och går inte att tända. Jag såg nånstans en vitmålad jordglob där man hade maskerat bokstäver som fortfarande var i färg, det var snyggt. Även helt vitmålad vore fint eftersom man fortfarande kommer se bergens toppar, men då tappar jag de fina färgerna. Jag ska klura på det där!

Kommentarer
Postat av: Lissen

Men så trevligt att åka till vackra Gotland.
Då har ni verkligen något att längta till.

Trevlig midsommar. // Lissen

2013-06-19 @ 21:13:07
URL: http://lissento.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0