Cineast

Nu är vi hemkomna från fjällen och sitter i soffan framför melodifestivalen och dricker färskpressad apelsinjuice. Vi har haft det jättebra och så skönt. Det har varit soligt och fint alla dagar, första dagen blåste det så mycket att vi inte kunde åka upp på kalfjället som vi tänkte utan fick hitta ett annat spår innan vi grillade korv till lunch. 
 
En kväll åkte vi till Lofsdalen och bowlade, en förmiddag var vi och badade på ett jättefint och bra badhus i Sveg och annars har vi hållit oss i närheten av stugan, gått på upptäcktsfärd, åkt skidor i skoterspåren, klättrat i snöhögar och åkt madrass.
 
Lilla A gillade skidpulkan och storebror har haft så roligt tillsammans med pojkarna i familjen vi åkte med. På kvällarna har vi bastat och druckit vin och pratat till alldeles för sent. Det är blanade känslor när det är dags att åka hem, borta bra men hemma bäst håller jag med om, men några fler dagar borta skulle jag kunna tänkt mig.
 
Bilder härifrån
 
Jag har fotat men går på semesterfart fortfarande så de ligger bra i kameran än så länge. Istället visar jag bilder från Café Cineast i Sveg, dit vi var idag på hemvägen och åt lunch. Ett café med 50-talsinredning på undervåningen och filmtema på övervåningen. "Upplev känslan av en saloon från slutet av 1800-taletkänn Gudfaderns vakande öga i maffiarummet och passa er för att sätta pralinen i halsen i skräckrummet!" Ett kul ställe för både barn och vuxna och med förmodligen landets största chokladbollar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0