Dagar som den här

Dagar som den här kan jag vänja mig vid! Sovmorgon medan maken tog hand om barnen och skjutsade till dagis. Därefter pappersjobb och ansökningar blandat med mindre roliga telefonköer och samtal. Men sedan, att få lunchen serverad, rökt sik från fjällen och strålande sol utanför köksfönstret.
 
 
Det gäller att försöka se det fina med att vara hemma samtidigt. Det kan vara svårt att hitta fördelar med att båda två är arbetslösa samtidigt, men om vi lyckas ta tillvara på tiden hemma och tillsammans kan vi nog få en del jättebra dagar mitt i allt det ovissa.

Kommentarer
Postat av: Sara Stolth

Herregud, vilken underbar blogg du har! Här kommer jag definitivt stanna. Kram.

Svar: Tack!
Johanna Dolk

2013-03-11 @ 21:22:10
URL: http://leion.blogg.se/
Postat av: Mormorsglamour

Helt rätt... ta tillvara på dagarna och se arbetslösheten som en möjlighet istället. Tänk att nu har du faktiskt chans att stanna upp och tänka efter vad du verkligen vill göra.

Ta hjälp av en mindmap och sätt ut tydliga mål med vart du vill och vad som är viktigast för dig. Ex. är det att ha ett jobb som är ditt drömjobb? är det att finna tid för hälsa? eller är det att få ihop familjelivet?. Skriv även upp hur du ska ta dig dit.
Ha det som målbild, det hjälper massor!

Lycka till nu
Kram
Helena

Svar: Tack så mycket för din fina och tänkvärda kommentar! Kram!
Johanna Dolk

2013-03-12 @ 06:08:22
URL: http://afnord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0