Att bara vara

Att-göra-listan är lika lång som vanligt, konstigt vore väl annars eftersom den ständigt fylls på med nya projekt. Samtidigt vore det skönt att kunna beta av den och bara vara, utan saker som hänger över en. Även om det är sånt som jag valt själv och projekt eller idéer som inte alls är nödvändiga så vill jag. Men tiden räcker inte riktigt till.
 
 
Det som oftast får stryka på foten är då sånna här stunder, att just bara vara, slappna av och njuta av egentid, lugn och ro, sol som värmer på armarna, om så bara för en kort stund. Jag vet att jag borde bli bättre på att inte göra nånting alls utan att känna mig stressad.
 
Det som står på överst på listan idag är smycken, fota, blogga (check!), plocka undan och diska, vika tvätt, planera matlista och äta lunch innan barnen ska hämtas från dagis. Sedan hoppas jag på ännu en varm och solig eftermiddag med mellis ute. Jag har nämligen sett på vädret att kylan är på väg tillbaka, då gäller det att passa på att njuta lite extra.

Kommentarer
Postat av: P/ Plywood and Pears Blogg

Tack för att du tittade in hos mig! Ja, det där med att ta vara på stunden och bara vara försöker jag också lära mig. jag har tränat idag 10 min på altanen i solen :) Jag är hopplöst dålig på det. Tänker alltid att jag skall vila och njuta sen, när jag är klar med allt annat... men då är det ju ofta för sent. Vilken fin blogg DU har! SÅ mycket fint. Jag säger som du: Jag kommer tillbaka!
Kram P

Svar: Precis så tänker jag också, "jag ska bara göra klart det här först, sen ska jag vila." Och då finns det alltid något annat som måste göras. :-)
Johanna Dolk

2013-05-07 @ 22:41:33
URL: http://www.plywoodandpears.se
Postat av: Natalie Salazar

ingen stress på dessa bilder :) precis som det ska vara!

2013-05-08 @ 10:16:13
URL: http://natalies.se/
Postat av: Fint o Fult

Ja, den där tiden när man tar med sig kaffekoppen ut och bara tittar på fjärilar som fladdrar förbi måste man nästan knycka. Men det är ju så härligt nu i Maj med sol och grönt så extra energin får ju den där listan att blir lite längre hela tiden :)
Kram Monica

2013-05-08 @ 12:10:26
URL: http://fintofult.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0