I vår trädgård

Varje vår de senaste åren har jag funderat på nya utemöbler. Just nu har Ikea tre fina favoriter, Falster, Ängsö och Sunderö. Men förrutom att det är en ekonomisk fråga så har vi faktiskt vår fina kökssoffa, som både har plats för förvaring och rymmer många rumpor. Och vi har vårt gamla köksbord, med dubbla iläggsskivor som behövs ibland. Så även i år slutar det med att vi fortsätter äta vid våra gamla möbler, som egentligen inte är avsedda för utebruk.
 
 
Det blir nog inte mycket nytt till trädgården alls faktiskt, både som sagt av ekonomiska skäl och för att trädgården faktiskt inte är prio ett för mig. Lättskött ska det vara. Ett par blomkrukor och lite örter på altanen gör jag alltid i ordning, men annars är det väldigt prestigelöst hos oss. Rabarber, gräslök, jordgubbar, bärbuskar och fruktträd räcker långt! Och kanske blir det ärtor, rädisor, morötter eller något annat lättodlat tillsammans med storebror.
 
Visst tycker jag om att göra fint ute, med lyktor och krukor, men det ska vara enkelt och inget man behöver bära in och ute beroende på väder. Just nu är bara möblerna framplockade och vi har hunnit sitta ute och äta en gång. Så snart det blir lite varmare ska jag plocka fram mer av sånt som gör det mysigt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: creando

Som här! Lättskött, så till den milda grad. Till och med häcken är skötselfri nu, för den dör för oss.... :)

2013-05-10 @ 13:20:16
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Malin

Här funderas det också! Fast vi behöver verkligen nya, våra är sjukt shabby, utan chic...

2013-05-10 @ 23:34:56
URL: http://pastill.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0