Ny vecka

Det var en skön solig måndag att vakna till idag, tvätten hänger ute och jag hoppas den hinner torka innan kvällen. Om en timme ska jag på "avslutningssamtal" på förskolan, storebror börjar förskoleklass till hösten, hur svårt det än är att förstå.
 
 
Innan dess ska jag försöka hinna jobba lite med mina smycken till marknaden. En del silver och lite pärlor ska bli armband, örhängen och halsband. Dessutom har jag en beställning på ett armband till en man, en variant jag aldrig testat förrut, det ska bli intressant!
 
 
Till min lilla samling av burkar på arbetsbordet, den lilla turkosa från morfars källare och de kopparsprayade pepparkaksburkarna, finns nu ytterligare en att försvara små saker i. I form av en jeansknapp var det en väldigt snygg förpackning till presentkortet på Jack ´n Jones. Jag kände mig som Abbes mamma i Madicken, kommer ni ihåg det, på julafton när Madicken gav Abbe ett munspel i present sa hans mamma "Jag kan ta asken!" och såg på den som det var bland det vackraste hon fått.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Här har vi vårt minsta lilla liv som ska börja föreskoleklass och det är nästan snäppet läskigare än när hennes storebror gjorde det.
Snart är jag ingen småbarnsförälder längre.

Ha en bra dag!
Kram Linda

2013-05-06 @ 12:12:57
URL: http://hemochtrevligheter.blogspot.com
Postat av: Lissen

Åh, vart ska du stå på marknad?

Fick maila bloglovin,för att få hjälp!

Vilken fantastisk soldag vi har haft.

Svar: Jag ska vara med på Kvisslebydagen 18 maj, kom gärna och kika!
Johanna Dolk

2013-05-06 @ 21:33:41
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Queen of Kammebornia

Det ser så härligt inspirerande ut Johanna! Och fina Madicken och Abbe! Kram!

2013-05-06 @ 22:24:06
Postat av: Mormorsglamour-pyssel och inredning

Har också en son som ska börja förskoleklass till hösten. Han var på sitt första besök i går. Kändes som han hade växt några centimeter bara över dagen.
Lycka till med smyckestillverkningen.
Kram
Helena

2013-05-07 @ 09:19:16
URL: http://afnord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0