Torsdagstema Metalliskt

Jag gillar ju sånt som glänser och gnistrar och tycker nästan att det är något magiskt med skimrande tyger, pärlor, smycken, tapeter, papper, you name it. Mitt motto är "det kan aldrig glittra för mycket, bara det är rätt".
 
En riktigt kall vinterdag då solen lyser och snön är gnistrande vit är bland det vackraste som finns. När jag skulle fota till temat hade jag ändå lite svårt att komma på hur jag skulle fånga det. Nu när jag skriver kommer jag på många fler idéer, men dom får jag spara på.
 
 
Det naturligaste för mig är pärlor, kopparsprayade prylar och omtyckta smycken. En vacker silverkedja, alldeles ny och gnistrande, precis som de nyfunna pärlorna i silver och koppar som påminner om den isande snön när solen faller på dem.
 
Men som jag skrivit tidigare så återfinns det metalliska i nästan alla rum hos oss. I badrummet är det våtrumsmattan som har glitter i sig och gnistrar när spottarna lyser. Vi har tapeter med metallinslag både här och där. Lampor, prydnadsföremål, kristallkronan i köket, det skimrande silvergrå tyget som döljer all förvaring i hallen. Metalliskt passar mig, jag ser fram emot att se hur andra tolkar temat och förmodligen får jag massor av inspiration!
 
Fabrikens torsdagstema varierar från vecka till vecka och varje medlem väljer själv hur temat ska tolkas och presenteras. För fler inspirerande inlägg, titta in hos inspirationsfabriken!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lissen

Åh blir sugen på mer smycken hos dej. Som det där lilla armbandet, med två pärlor och dom där enkla fina örhängena.

kram
Lissen

2013-05-09 @ 11:17:30
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Karin A

Fin tolkning av temat! Gillar metaller och de smyger sig in mer och mer här men ändå hade jag svårt att hitta på något kreativt idag. Ha en fin dag!

Kram Karin

2013-05-09 @ 13:06:22
URL: http://photographybykarina.blogspot.com
Postat av: Queen of Kammebornia

Vilka fina bilder, det ser alltid så inspirerande ut när du jobbar och fixar och pysslar! Jag tänker på dig varje morgon när jag får hjälpa Viggo med hans armband som han är så glad för :) Kram!

2013-05-09 @ 22:05:51
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: Hanna / Doyoufancythis.com

Vad fint, gillar koppar och roséguld just för att de känns metalliskt kalla men samtidigt så varma, på nåt sätt. Fin inspiration! /Hanna

2013-05-10 @ 10:39:39
URL: http://doyoufancythis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0