Glas & porslin

Jag har varit sugen på ett nytt projekt under en tid, nämligen att prova att stämpla bokstäver på glas och porslin. Jag köpte stämplar på Claes Ohlson, färg på Panduro och letade i skåpen efter något att stämpla på. Det blev ljuskoppar med stämningsfulla ord på, höstglöd, våreld och guldregn och en fin flaska till kylt vatten att ha på matbordet. Resultatet blev väl inte perfekt så här vid första försöket. Men det är en tacksam teknik eftersom det går lätt att torka bort färgen innan den torkar. Och vill man känna sig för med resultatet är det bara att låta bli att bränna föremålen tills man är säker, för så länge man inte bränt dem i ugnen går det att tvätta bort färgen.
 
 
Vi är dåliga på att duka fint. På sin höjd blir det lite finare glas och ljus på bordet. Men annars ligger fokus just nu mest på att få i barnen lite mat. Stora A får vi kämpa lite med mest varje dag och lilla A måste vi gömma brödet för och försöka se till att åtminstone det mesta hamnar i munnen och inte på golvet. En lugn och skön stund vid matbordet känns avlägset men är inte heller prio ett för oss just nu. Att torka golvet efter varje måltid hör liksom småbarnstiden till.
 
Idag kan du se massor av köks- och porslinsinspiration hos Fabriken.
 

Kommentarer
Postat av: Knaada

Mm, det gör väl det... Jag undrar hur många gånger per dag man ligger på alla fyra under bordet :)

Vilket bra pyssel du har gjort, flaskan blev min favorit!

2012-10-04 @ 23:03:03
URL: http://knaada.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0