Nya smycken

Stjärnor är jag ju barnsligt förtjust i, nästan så det går till överdrift. Men det är samtidigt viktigt att det är "rätt". Vilka stjärnor som helst går inte, och inte heller var som helst eller hur som helst. Men om jag tänker efter så finns det nog en stjärna i nästan alla rum hemma, jag har kläder med stjärnor och inte minst smycken. Här är ett av mina favorithalsband just nu, ganska rejält med lite grövre kedja och tre olika slags stjärnor. När jag tänker efter så gillar jag nog smycken som låter lite när man rör sig.
 
 
Halsbandet i mitten, med "plättar på rad", är gjort av spill, så jag har samlat på mig små plättar när det blivit lera över och det har alltså tagit ganska lång tid från idé till färdigt halsband. Men jag är jättenöjd och använder det ofta. Det låter faktiskt också lite.
 
Det nedersta halsbandet var ett prov på en idé jag haft länge och även det är jag nöjd med. Jag tycker om kristaller och att det gnistrar. Det här kan man ju kombinera ihop precis som man vill, färger, antal kristaller, stansa något på silverbrickan eller inte ha någon bricka alls.
 
Vad gillar du bäst att bära för smycken?
 



Kommentarer
Postat av: creando

Fina! Gillar också stjärnor faktiskt :)

Själv har jag antingen ganska enkla silversmycken eller väldigt mönstrade och stora smycken i porslin, gammalt 50-talsporslin. Beror på dagsformen :)

Kramar

2012-10-30 @ 10:40:17
URL: http://creando-kicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0