Smycken

Jag har länge tyckt om smycken. När jag var yngre önskade jag mig alltid ett presentkort eller något smycke från stans, enligt mig, finaste smyckesbutik. Jag har många Dyrberg & Kern som jag fortfarande tycker mycket om. Jag gillar det enkla, men ändå ganska rejält. Jag tycker om kristaller, det kan aldrig glittra för mycket liksom. Det ska vara silver, eller stål eller titan. Platinum och vitt guld är inte min prisklass, men det gör mig inget.
 
 
Intresset för smycken och att jag nu gör egna medför att det finns halsband, armband, örhängen och ringar på ganska många platser hemma hos oss. Förutom i min lilla verkstad hänger de på ett smyckesträd jag köpt på Gotland, örhängen ligger i en fin burk från Mio, mina flätade moccaarmband i olika färger ligger i en mörkblå Maribowl från iittala, egna armband samsas med humanity och olika ringar vid sängen och i badrummet ligger de jag lägger fram inför nästa dag.

Kommentarer
Postat av: Lissen

Låter fantastiskt om ditt intresse för smycken gjort att det är ditt yrke nu :-)

Rätt stökigt här, får fixa till imorgon, men så härligt att få hjälp.

Ha en fin vecka. // Lissen

Svar: Nej, det är inte mitt yrke, utan en hobby. Gå gärna in och titta på min hemsida. Länk finns till vänster här i bloggen.
Johanna Dolk

2012-10-09 @ 21:33:24
URL: http://lissento.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0