Härliga helg

Vi hade en riktig toppenhelg, helt oplanerad först, och fylld av roligheter och lyx innan den var slut. På fredagen direkt efter skola och dagis åkte vi till Himlabadet med vänner och var där ända till stängning. Alla hade jätteroligt och jag, kors i taket, åkte vattenrutschkana! Som min pappa sa, "Det har du väl inte gjort sedan du var fyra år och vi var på Kolmården". Det stämmer nog bra, en upplevelse som uppenbarligen satt sina spår. Och jag ska nog inte påstå att jag kommer åka så fort jag får chansen nu heller, men det var faktiskt rätt kul, två åk till och med. Storebror vågade åka ensam och övade på simningen, åkte kana där han inte bottnade och tyckte att det var toppen. Lilla A gillar också att bada, hon åkte små kanor, bubblade, plaskade och sa "himma, himma" (simma, simma) och "heja pappa" mest hela tiden.
 
På mellersta bilden, precis i mitten, ser man vårt gavelradhus.
 
Lördagen började som alltid med fotbollsträning och direkt efter den kompislek hela eftermiddagen. Vi var upp på berget och tittade på utsikten, gick i skogen och såg tomtarnas festplats och åt några av de sista blåbären. Vid middagstid åkte våra barn med de andra barnen hem till dem och blev kvar över natten. Vi gick på restaurang och åt jättegod mat med fördrink och vin. Det hör inte till vanligheterna och jag har ett presentkort från gamla jobbet att tacka för maten. Efter en god natts sömn åkte vi tillbaka till badhuset, bara vi två, till relaxavdelningen för några timmars slappande i olika pooler, ångbastu, vedeldad bastu, tropisk dusch och lunch i solen. Underbart och oerhört lyxigt.
 
Sedan hämtade vi upp barnen som fått ansiktsmålningar, sett kaninhoppning, målat, gått i labyrint och ätit lunch medan vi slappade. Lilla A var riktigt trött och sov resten av eftermiddagen, pappan åkte och lagade bilen och jag fixade och donade medan barnen fortsatte leka tillsammans och vi fick gräsmattan klippt. Det är nästan så att man inte tror att det är sant va?!
 
En fantastisk helg som faktiskt inte kostade oss nästan något alls, tusen tack!

Kommentarer
Postat av: Johanna S

Det var verkligen en härlig helg! Det var ni värda :) Kram

2013-08-27 @ 19:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0