Torsdagstema En plats att växa på

Solen är framme men det blir inte riktigt så där varmt längre, mornarna är kyliga, vindarna svala och hösten är nog här snart. Än kallas det väl för sensommar och visst har det varit helt underbart fina dagar hela den här veckan också, första skolveckan. Vi åkte faktiskt till och med en sväng till stranden i måndags. I tisdags firade vi skolstarten med en glass på vägen hem och igår blev det sill till middag, små enkla inslag som förlänger sommaren lite, lite till.
 
Den här veckan har barnens vardag dragit igång på riktigt och jag är hemma själv några timmar vissa dagar i veckan. Värdefulla timmar då mycket ska hinnas med, stort som smått, roligt och mindre roligt. Som att sitta på arbetsfömedlingen och vänta på min tur i två timmar för ett samtal som tog fem minuter.
 
 
Men igår var det roligare, jag plockade och pysslade och gjorde fint hemma. Bland annat gjorde jag iordning den här krukan att ha på vita skåpet som nu fått ett höstigare uttryck.
 
 
Den får också symbolisera dagens torsdagstema, en plats att växa på. En vit kruka som jag först sprayade matt svart och därefter maskerade en tunn kant upptill och sprayade med kopparsprayen.
 
Förra veckan drog inspirationsfabriken visst igång efter sommarledigheten, men det missade jag helt! Jag har dragit ner på bloggandet under sommaren, gjort annat, och vi får ser hur det blir i fortsättningen. Men ett mål är iallafall att vara med på så många torsdagsteman som möjligt!
 
Fabrikens torsdagstema varierar från vecka till vecka och varje medlem väljer själv hur temat ska tolkas och presenteras. För fler inspirerande inlägg, titta in hos inspirationsfabriken!

Kommentarer
Postat av: Petra/Popetotrora

Den blev ju apsnygg, krukan. Heja dig!!

2013-08-22 @ 14:43:50
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com
Postat av: Borgmästaren

Glödlampan är fantastisk och krukan gick inte av för hackor den heller.

Postat av: Karin A

Så snygg den blev! Man får ta vara på augustikvällarna. Snart kommer hösten! :)

2013-08-22 @ 23:22:48
URL: http://photographybykarina.blogspot.se/
Postat av: Maria

Ja, det är en lika kruka som mina vita. Jag har dem i flera olika storlekar.

Här är nog stranddagarna förbi, fint och soligt men kyligt i luften.

2013-08-23 @ 12:50:31
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0