Mobilblogg

Dagen idag var planerad in i minsta detalj. Frukost följt av fotbollsträning, därefter direkt lunch och en tur in till stan då lilla A somnade i bilen. Hem till mormor där sömntutan lyftes över till vagnen för att fortsätta sova. Resten av familjen åkte för att kolla in nya mobiler. Telefoner valdes ut och en tålmodig, för ovanlighetens skull, storebror väntade medän det klämdes och kändes, knappade och installerades. Klockan gick och jag började känna mig lite stressad, men vi hann hämta upp mormor, lämna pappan och åka till Norra stadsberget för utomhusteater med Kvartersteatern och Bröderna Lejonhjärta.
 
 
Det var mäktiga scener med galopperade hästar, elaka knektar, sång och dans och fina samtal om livet efter. Och förstås den otäcka Katla. Storebror var nöjd och även jag tycker att det var riktigt bra!
 
Vi blev igår erbjudna barnvakt för båda barnen och över natten idag, så efter teatern och en snabb middag på McDonalds för barnen åkte vi hem till fina vännerna och bäddade iordning innan vi kramades, sa godnatt och åkte hemåt efter en lång men rolig dag.
 
Vi åt en god plockmiddag med rökt sik, aioli, kex och ostar och jordgubbar. Därefter åkte vi ut till havet och promenerade en stund, det är inte ofta det är bara vi två. Nu ser jag fram emot att få sova hela natten, så det är dags att gå och lägga sig nu. Jag hoppas att även barnen sover gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0