Torsdagstema Sovrum

Torsdag igen, veckorna går så fort! Temat den här veckan ska vara sovrum och jag kör på det även om Fabriken har driftstopp för tillfället.
 
Sovrum har varit tema hos Fabriken tidigare. Då var det vinter, nu badar rummet i skuggor och ljus. Inte just i dag kanske, när regnet öser ner, men i helgen när jag fotade var det faktiskt så här soligt. Även om det går mot mörkare tider har vi ett ljust sovrum. Ytterväggen ut mot balkongen består nästan helt och hållet av fönster och så balkongdörren.
 
 
Det har inte hänt mycket sedan jag visade bilder från rummet senast. Lilla A flyttade ut och byrån in igen. En inramad bild på barnen är nog det enda nya. Och den lilla loppisfyndade skålen på fot i min samling.
 

Tydliga veck på överkastet skvallrar om att det för det mesta ligger fint ihopvikt i garderoben och nästan bara plockas fram när vi antingen får besök eller när rummet ska fotas. På vardagarna ligger täcket för det mesta i samma röra på kvällen som när vi lämnade sängen på morgonen. Men visst är det väl så att det är bra att lufta för att slippa kvalster?! Jag skyller på det och låtsas att jag skulle ha bäddat annars.
 
 
Sänggaveln byggde vi för flera år sedan och är fortfarande nöjda. Vi är också väldigt nöjda med all förvaring, byrån och hela garderobsväggen som vi fick plats med trots att rummet inte är så stort.
 
 
Fabrikens torsdagstema varierar från vecka till vecka och varje medlem väljer själv hur temat ska tolkas och presenteras. För fler inspirerande inlägg, titta in hos inspirationsfabriken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0