Nytt grått

Jag skrev för ett tag sedan om gardiner och att det är något som ofta kommer långt ner på prioriteringslistan hos oss. Vi har helt enkelt samma i flera år. För att vi trivs med dem och för att det bara blir så. Men. Nu har vi nya i köket och vardagsrummet! Eller i vardagsrummet är de nygamla, vi har haft dem tidigare för många år sedan och nu tyckte jag att det kändes rätt med dem igen, naturfärgade linnegardiner.
 
 
Till köket blev jag inspirerad av mamma som klädde om stolar i det här gamla bolstertyget. Jag köpte ett par meter och det räckte både till gardin och nya kuddar. Här är kuddarna fortfarande halvfärdiga, men efter att ha tråklats ihop ska de ligga i soffan i vardagsrummet.
 
Det är roligt med nytt och jag är riktigt nöjd. Tyget passar bra nu till jul också, men jag tycker att det passar lika bra resten av året. Och det är ju tur, för nu kommer de nog att hänga i köket i ett par år.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jättefint tyg! Gardinerna och kuddarna gillar jag skarpt. :)

Kram Linda

2012-11-26 @ 13:54:22
URL: http://hemochtrevligheter.blogspot.com
Postat av: Petra

Fint! Det är så kul när man gjort en förändring hemma och känner sig nöjd och glad. :)

2012-11-26 @ 21:47:14
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com
Postat av: En blogg om psykisk ohälsa - att leva med social fobi & depression

Kika in på min blogg och läs om hur det är att leva med psykisk ohälsa. Vi måste bryta tystnaden, det är 20-40 % av sveriges befolkning som lever med någon typ av psykisk sjukdom. Och dom flesta, i tystnad.

Hjälp mig, hjälpa oss sjuka, att bryta tystnaden.

2012-11-27 @ 10:59:16
URL: http://unhealthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0