Sen söndagsbild från bagarstugan

Ja, idag var det alltså dags. Tunnbrödsbak i bagarstugan på hembygdsgården alldeles bredvid. Efter en vakennatt med lilla A, som behagade somna om just när det var dags för mig att stiga upp, tag jag med mig skottkärran full med ved och promenerade mot bagarstugan. Vi har eldat, kavlat, provsmakat och haft jättetrevligt hela dagen.
 
 
Drygt sex timmar och ungefär 200 tunnbröd senare var det tack för idag och slutbakat för den här gången. Jag tyckte att det var förhållandevis enkelt, riktigt mysigt och både smakade och luktade gott. Nu är jag full av mjöl överallt och ganska trött i fötterna. Om någon annan gör degen bakar jag gärna fler gånger!
 
Fler söndagsbilder finna här!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj vad mysigt! Kul att lära sig att göra tunnbröd!

Hoppas du har en bra söndagskväll

/Johanna

2012-11-11 @ 20:45:43
URL: http://husinspirationinredning.blogspot.se/
Postat av: Petra

Egna tunnbröd... så roligt!

Tack för dina rara ord om Floras klänning föresten. OCh visst syr jag en del på beställning, om du skulle vara intresserad. "Problemet" är bara det att jag ritat mönstret själv efter Flora. Så jag har alltså inte mönster i alla storlekar, men det brukar inte vara några större problem att förstora upp en stl eller två. Hör av dig om du skulle vara intresserad. //Petra

2012-11-11 @ 22:00:31
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com
Postat av: Jill

Å så roligt. Och gott! Tunnbröd skulle jag verkligen vilja testa att baka nån gång.

Ha det fint!

2012-11-11 @ 22:54:58
URL: http://fyrarumochkok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0