Det här med jobb

 
Ordning & Reda

 

Vad gör jag om 1 år? Om 5 år? Arbetsmarknaden ser inte ut som den gjort. De flesta har inte samma jobb hela sitt yrkesliv. Man får byta arbetsplats, byta bransch, skola om sig, flytta... Jag vill inte flytta, jag vill inte byta bransch, jag vill inte konkurrera med de som inte har familj och är beredda att lägga sin själ i jobbet. Jag vill göra något som jag tycker om och är bra på, jag kan vidareutbilda mig, jag kan byta inriktning. Jag är inte beredd att presentera mig som receptionist, eller försäkringsrådgivare, eller... Och jag lägger absolut inga värderingar i det, tvärt om, efter uppsägningen är det ännu tydligare att alla yrken är viktiga. Men än är jag inte där, min identitet är fortfarande originalare. Färg och form. Jag kanske hamnar någon annanstans, men än har jag inte accepterat att jag inte kan välja själv att bli någon annan i yrkeslivet.


Kommentarer
Postat av: creando

Ibland tar livet vändningar man inte var beredd på. Oftast leder den nya vägen till något bra, men det är tufft med ovisshet. Hoppas allt löser sig till det bästa snart!

2012-10-02 @ 09:25:10
URL: http://creando-kicki.blogspot.se
Postat av: Queen of Kammebornia

Det är både spännande och osäkert och läskigt med framtiden... Vi hoppas på det bästa! Kram!

2012-10-02 @ 21:24:13
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: lilla.u

å. jag hejar på dig. och hoppas att det blir så som du själv önskar.

ang din fråga om tältet så kommer det säljas via HM i deras campaign for all children. visst är det makalöst fint.

kram och ha en fin dag. ulrika

2012-10-03 @ 09:08:07
URL: http://llillau.blogspot.comlogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0