Fullt upp

Alltså, hur hinner folk med sig? Hinna med hemmet, sig själv och jobb. Hinna med barnens aktiviteter och kompisars kalas. Hinna träffa familjer, fira födelsedagar och ha familjemiddagar. Hinna träffa vänner och ha mysiga middagar och spontanfika. Putsa fönster, laga kläder, skriva inköpslista och önskelista, kratta löv, klippa hallonbusken, plocka äpplen, dra el till planket, rama in foton och fixa tavelväggen, handla, städa, tvätta, träna, skjutsa, baka, bädda rent, "ajajaj" och "nej", imse vimse spindel, fredagsmys, stapla ved, göra höst.
 
 
Om du vill (och hinner...) kan du vara med i min rosa utlottning av ett silverhjärta. Det är bara att skänka valfritt bidrag till någon av cancerfondens insamlingar, och det är det säkert många av er som redan gjort. Läs mer om utlottningen här.

Kommentarer
Postat av: Fröken Pyssel

Haha, jag ska se vad jag hinner (prioriterar) av dom där sakerna. hmmm... hemmet ser ut som skit, jag ser ut som skit och jobbet hinner jag med halvt om halvt.. hinner väl typ med mina barn, men inga fikan, inga middagar och absolut ingen trädgård. Ingen inköpslista heller, köper på måfå då och då när vi är hungriga och ingen träning heller. ehm nä, sen orkar jag inte ens läsa mer, haha! Hinner inte ;-)

Ska kika in på din tävling!

2012-10-12 @ 18:49:49
URL: http://www.pastill.nu
Postat av: Drömmen om Villa Grönskog

Hej!
Oj, ja visst är det mycket som ska hinnas med.
I vår familj gör vi allt för att dra ner på alla måsten och försöker att inte binda upp allt för mycket.Men man lyckas ju inte fullt ut ändå...
Önskar dej en härlig helg.
Kram Anette

2012-10-12 @ 23:00:58
URL: http://gronskog.blogspot.com
Postat av: Queen of Kammebornia

Det sorgliga är nog att de flesta inte alls hinner allt det där, det blir halvt om halvt allting och folk blir sjuka och stressade och arga. Tråkigt är vad det är. Samhället är snett på något vis. Kram!

2012-10-13 @ 11:35:00
URL: http://queenofkammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0