Kallt idag

Sitter på jobbet nu med iskalla fingrar och tår. Ute snöar det för fullt och det var nog verkligen i sista stund som jag grävde ned lavendeln i rabatten igår. Den fick precis som vanligt flytta ur stora betongkrukan för att ge plats för ljungen. Jag brukar ha ljung, prydnadskål och ibland murgröna till hösten. Men i år var sommarplanteringen fin så länge att jag inte nämndes riva upp förrän igår. Nu blev det ljung tillsammans med den mörkt lilaröda klövern som alltså fortfarande är fin trots frosten. Tyvärr hann jag inte planera medan det var soligt och fint ute och har därför inte heller någon bild att visa. Däremot kan jag visa bild på vårt lilla kvällspyssel, pumpan. Storebror ville verkligen göra en pumpalykta, vi hade aldrig provat förrut men när jag köpte ljungen stog ett gäng pumpor precis bredvid. Resultatet blev helt ok och storebror var mycket nöjd!
 
 
Men när det egentligen man ska fira halloween med bus eller godis och utklädning?
 

Kommentarer
Postat av: Emma - Från min sida sett

Åh vilken fin pumpa:) Här kommer ett sent svar, kastanjerna håller faktiskt rätt länge, tror jag hade de i minst 2 veckor sist:)

Kram Emma

2012-10-31 @ 22:12:25
URL: http://franminsidasett.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0