Färg och form

Vad gör jag då med mitt intresse för färg och form? Intresset odlas med hjälp av många bloggar och en del tidningar, jag ser gärna Roomservice och tycker att Ernst hör både sommaren och julen till. Mer praktisk gör jag tavlor, gratulationskort, såklart mina silversmycken, en del hemmabyggen i inredningsväg, har provat på betong, några mer och mindre lyckade sömnadsprojekt, och jag ser fram emot att prova på nya tekniker!

 

Hemsytt lapptäcke, med gratulationskort i form av en etikett runt täcket.

 

Lite skäms jag för att erkänna att tankarna på mina privata intressen kom ganska fort när jag fick besked om uppsägningen. Först kom ju chocken och oron över ekonomi, familj och framtid. Men därefter. Jag kommer sakna min mac med sin stora fina skärm och möjligheten att skriva ut kort på fina papper, skära, biga... Tavlor i större format, på canvas, kunna göra om när det blir fel. Jag har varit bortskämd med både teknik och material. Även om det går att underhålla intresset även hemma, så underlättar det att ha tillgång till allt vad ett tryckeri har att erbjuda. Men, jag försöker se nya vägar och lösningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0