Ny vecka, nya tankar

Efter en skön helg med en massa roligheter går vi in i en ny höstvecka. Det är kallt på morgonen nu! Hösten är verkligen här. Träden får nya färger, löven yr i vinden. Det är en låg sol som kämpat sig upp ovan trädtopparna när jag åker till jobbet.

 

 

Efter att ha blivit uppsagd från mitt jobb som originalare, med tolv år på samma stol, och en oviss framtid i sikte, har det blivit ännu tydligare att mitt jobb även är mitt intresse. Iallafall en stor del. Jag har svårt att se mig själv i en helt annan bransch. Jag vet ju att grafiska branschen är skakig, jag konkurrerar med hungriga "nördar" som brinner för att prestera. Jag älskar färg och form, tycker om papper, vika, skära, blir inspirerad och vill! Men jag brinner inte på samma sätt, och det oroar mig. Jag har varit på samma arbetsplats i över 12 år, mina utbildningar är lika gamla, jag har med all säkerhet blivit bekväm, på många sätt har jag utvecklats men på andra har jag tappat. Även om jag inte vill det så tvivlar jag på mig själv, på att jag kan något annat än det här.


Kommentarer
Postat av: Lissen

Tittat runt i din blogg och kommer gärna tillbaks.

Man kan inte brinna lika mycket hela tiden, men rätt vad det är så händer något och man blir mer inspirerad.

Ha en fin vecka. // Lissen

2012-10-07 @ 22:00:12
URL: http://lissento.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0