Inte enligt planen

Har hostiga barn hemma idag, inte alls vad jag hade tänkt. De är inte sjuka egentligen, men eftersom storebror och jag ska ut och resa till helgen vill jag inte att han ska bli sämre och eftersom lillasyster nyligen blivit bra från långvarig förkylning med hosta vill vi se om det ger med sig snabbare den här gången om hon inte är bland andra snoriga barn.
 
Det är perfekt väder att vara hemma i, soligt, varmt och snön smälter i en takt som jag inte trodde. Vi har sett myror, flugor, spindlar och en citronfjäril. 
 
 
Men även om vi har det bra och det är roligt att vara tillsammans så blir det inte riktigt som planerat. De få timmar som de får vara på dagis innebär ganska värdefull egentid. Tid då det som måste göras ska hinnas med. Papper, ansökningar, samtal, tvätt, städ och sånt. Och så hade jag ju tänkt pyssla lite med mitt också, fixa, plocka. Men, det blir som sagt inte alltid som man tänkt. Men det kan bli bra ändå.

Kommentarer
Postat av: Queen of Kammebornia

Ja, det kan bli bra ändå! Kram!

2013-04-16 @ 19:20:02
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: Pernilla

Härliga vårbilder! Och mycket snyggt i inlägget nedan:)

Kram Pernilla

2013-04-16 @ 21:33:45
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.se/
Postat av: Hannis

Rätt tänk, det blir inte alltid som man tänkt men bra ändå=))
Det ska jag påminna mig om nu när jag ska deklarera...
Tråkigaste som finns!

2013-04-17 @ 06:21:11
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: KNAADA

Det låter precis som här hemma. Storebror är sjuk och då orkar jag inte bry mig om att skjutsa Snorpan för bara ett par timmar, så viktig mamma och räkningstid går till att hoppa i lerpölar och räkna fjärilar. Inte så tokigt det heller, men absolut inte vad jag hade tänkt mig!

Hoppas dina sötnötter får hålla sig friska nu!

2013-04-17 @ 07:44:43
URL: http://bloggar.aftonbladet.se/knaada/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0