Kvartersteatern

Varje sommar sätter Kvartersteatern i stan upp en teater på Norra stadsberget. Utomhus på berget, mitt i skogen bygger de upp scen, kulisser och läktare. Jag har tidigare sett Zorro, men det var många år sedan. Den här sommarens teater blir Bröderna Lejonhjärta och jag hoppas att vi kan se den med storebror.
 
 
Vi har inte läst boken än, den är sorglig och otäck och kanske lite svår att förstå, så vi har väntat. Mio min Mio, som är min favorit, har vi också väntat med. Den läser vi nu och jag tror vi får försöka oss på Bröderna Lejonhjärta efter så vi hinner igenom den innan det blir dags för teater.
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har läst en kapitelbok för Isak. Vi kanske skulle testa att läsa denna. Jag skulle gärna vilja se teatern i sommar.
/Helena

2013-04-19 @ 23:49:45
Postat av: Hannis

Bröderna Lejonhjärta är så fin!
Men som sagt, lite läskig kanske för de riktigt små.

Går alldeles för sällan på teater.
Senast var Fanny och Alexander.
Den var fantastisk!

2013-04-20 @ 08:12:48
URL: http://www.hannishem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0