Rött

Snoriga barn och storm idag. Vi har varit ute en sväng, det är soligt och fint, men som sagt blåser det så man får hålla hårt i både cykel och barnvagn. När det är så här fint ute blir jag så sugen på att ta fram möbler och göra iordning på altanen. Men innan det är dags för det måste vi städa ordentligt. Under en vinter hinner det samlas en del skrot där ute, lite av varje som inte kommer längre än så. I måndags körde vi till återvinningen med det mesta och det som är kvar ska nu flyttas tillbaka till sin rätta plats på sommarhalvåret, veden som inte eldats upp, skottkärran, pulkor, spadar och annat som hör vintern till, stolar ska oljas och den gamla kökssoffan täckas av.
 
Visst skulle jag kunna ta tag i mycket av det här själv, men att vara ute ensam med barnen kräver full uppmärksamhet och tillgänglighet. Lilla A vill testa det mesta och är väldigt bestämd. Vill hon springa (stapla) upp och ner för backen så gör hon det, om och om igen även om det innebär att hon ramlar femtioelva gånger och jag får hjälpa henne upp gång på gång. Och så ska det väl vara, men det blir inte mycket annat gjort.
 
 
Jag fick en beställning på ett rött, flätat läderarmband med en röd swarovskikristall och en berlock i form av bokstaven k. Idag ska det levereras och finns att se på hemsidan, precis som de andra nya smyckena jag visade härom dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0