Gotland

För en vecka sedan kom vi hem från Gotland och vi hade det så bra! Det var varmt och soligt varje dag, vi provade olika stränder, besökte Visby, njöt av naturen och ljuset och att vara tillsammans utan några måsten.
 
 
Ändå hann vi med en hel del! Det blev några favoriter igen och några nyheter för oss i år.
 
Krusmynta besöker vi varje gång, för att köpa kryddor och för att det är fint och mysigt för hela familjen. Till barnens stora glädje var lekplatsen ny och ännu bättre än tidigare, även caféområdet var större med fler sittplatser.
 
Berså var nytt för mig och eftersom jag följer bloggen ville jag gärna ta en tur dit. Vi fikade inte men butiken var fin och besöket resulterade i ett fat med favoriten "Creativity" från Ylva Skarp.
 
Vi hade också planerat att åka till Gotlandsgårdens Konfektyr i När inte långt från där vi bodde, men de hade stängt just då. Som tur var råkade vi köra förbi Fardhem istället och köpte annan finchoklad!
 
Vi var också på Glassmagasinet i hamnen, med 180 sorters glass! Häftigt men lite väl många att välja mellan. Jag hade önskat att det fanns minikulor att köpa, så man kunde prova fler olika smaker.
 
Tyvärr var Creperiet i Hablingbo stängt precis när vi hade bestämt oss för att prova det, så det har vi kvar till nästa gotlandsresa och jag hoppas att det inte kommer dröja längre än vi vant oss vid.

Kommentarer
Postat av: Lissen

Gotland är fint på flera sätt, härlig natur, Visby såklart och många trevliga butiker.

Det låter som ni hade en mysig semester både stora och små.

kram Lissen

2013-08-06 @ 20:26:00
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Ninelin - we remember moments

Det är något speciellt med Gotland, som ett eget land i landet ;-) kram

2013-08-07 @ 22:04:51
URL: http://ninelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0