8 saker om mig

Jag fick en utmaning av Petra för ett tag sedan. Åtta saker om mig själv. Något ni inte redan vet. Jag åkte på semester till fjällen och skulle klura lite på mina svar, mom hem igen och insåg att jag glömde bort det helt.
 
Det får bli den första saken.
 
1. Jag skriver upp ALLT i mobilkalendern för att inte glömma. Allt jag kommer ihåg att skriva upp vill säga. Den plingar några gånger om dagen, om det mesta, allt från att komma ihåg att dra ut soptunnan varannan tisdagskväll till att ta fram köttfärs ur frysen eller att förskolan har stängt eller något viktigt möte, någon jag ska ringa eller bara att jag måste ladda batteriet till kameran. Jag kommer kanske på något viktigt när jag just ska somna och då ligger mobilen där bredvid och det är lätt att skriva upp. För det mesta behöver jag inte ens titta varför kalendern plingar till, det räcker med att jag skriver upp så kommer jag ihåg. Det här är nytt för mig, eller det har kommit med barnen tror jag. Innan det kom jag ihåg allt utan kalender.
 
2. Jag har tränat och tävlat i friidrott, när jag var barn ska tilläggas. Och jag var riktigt bra faktiskt och har vinster och guldmedaljer i flera både svenska och nordiska mästerskap, flest i sprint och några i ländhopp. Jag minns det som en väldigt rolig tid, med kompisar, resor, övernattningar, seriösa tävlingar och hårda träningar.
 
3. När jag slutade med friidrotten började jag istället dansa, jazzdans som det kallades då, men "showdans" kan man väl säga, och så lite balett. Väldigt roligt och bra för kroppen och jag har fortsatt att försöka hitta lite mer dansiga träningspass på senare tid.
 
4. Lilla A föddes 18 minuter efter att vi parkerat bilen utanför sjukhuset. I godan ro. Vi hasade in på sjukhuset i tron om att det nog skulle ta ett tag, men ville inte riskera att stanna hemma för länge eftersom det gick ganska fort även med storebror. Lite motvilligt gav sköterskan oss ett rum trots att jag bara hade 2-3 värkar per tio minuter. Jag hann kissa och de började stöka med ctg och då kom en krystvärk, den första och enda och jag var fullt påklädd och höll på att föda med byxorna på. Smidigt kan man tycka så här i efterhand, lite chockartat för både min och lilla A´s kropp i ögonblicket. Men allt gick bra.
 
5. Jag älskar avokado! Min "favoriträtt" med avokado är en röra som jag fick när jag var barn. Mosad avokado blandat med fint strimlad skinka, pressad citron, creme fraiche, italiensk salladskrydda och eventuellt lite majonäs. Så gott! Så 80.
 
6. Jag var på språkresa på den tiden när man skulle det. Egentligen tycker jag att det är lite olikt mig, osäker och blyg som jag ändå är. Men jag hade det jättebra, roligt och säkert nyttigt. Visst var det en del festande, men vi blev bra omhändertagna och jag hamnade i en trevlig familj, dock tillsammans med en hemskt falsk tjej från södra Sverige.
 
7. Jag är väldigt bra på att ta till vara på foton. Jag både framkallar, gör fotoböcker, bloggar och lagrar, med backup. Våra barn är med andra ord oerhört väldokumenterade. 
 8. Jag älskar Gotland! Det är möjligt att jag har skrivit om det tidigare, men det tål att upprepas. Det är något speciellt med ljuset, lugnet, naturen och känslan av att befinna sig på ön. När jag var barn åkte vi ofta till Grekland och jag tycker att grekiska öarna och Gotland påminner en del om varandra. Jag hoppas att det inte kommer dröja allt för länge tills vi kan åka dit igen.
 
Jag väljer att inte skicka utmaningen vidare till någon speciell bloggare, men om det är någon som känner sig inspirerad får ni gärna ta vid och berätta lite mer om er själva.
 
Ha en fortsatt skön lördag!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att få reda på sånt man inte visste om dig! Men nr.7 visste vi :) kram

2013-03-16 @ 11:14:57
Postat av: Sara

Ja det är faktiskt kul att få reda på lite om personen bakom bloggen. Personligt på ett annat plan. Tur ni redan va på plats när lilla A ville komma ut. Det är min största skräck, att inte hinna fram i tid. Ha en bra dag!! :)

2013-03-19 @ 07:46:25
URL: http://www.creadomi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0