Tid

När jag visste att arbetslösheten låg ganska nära i tid började jag planera för vad jag skulle göra med tiden, den lediga tiden på dagarna när barnen är på dagis. Nu har jag varit hemma i två veckor och har inte hunnit något på listan. Faktum är att det inte ens hunnit bli någon lista mer än i huvudet. Jag skulle gå ut och gå i det härliga vårvintervädret, sånt väder som vi har idag. Jag skulle göra iordning platsen där min nya dator står och sortera i skåp och på hyllor i samma rum. Jag har flera pysselprojekt som jag är väldigt sugen på att testa och så skulle vi hinna handla, tvätta och städa så vi kan ta tillvara på tiden när barnen är hemma på ett bra sätt.

 
Men, var tar tiden vägen! Det är möten att gå på, papper och brev som ska ordnas och skickas, samtal att ringa och ett speciellt projekt som tar upp resten av tiden. Igår kväll funderade jag till och med på om jag måste ta en paus från bloggandet. Men nej, inte än. Jag hoppas fortfarande på den där listan, att den ska bli och bockas av allt eftersom.
 
Nu ska jag iallafall försöka hinna äta lunch innan det är dags att hämta barnen.

Kommentarer
Postat av: bara anna

Vad har du för planer för framtiden? Något nytt jobb på gång eller vad vill du göra?

Så underbara böcker du har gjort till dina barn!

Ha en skön kväll!

Svar: Ja du, inget på gång, jag söker lite av varje och hoppas att det blir bra till slut. Tack!
Johanna Dolk

2013-03-18 @ 19:32:49
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Shimmerdimmer - Mitt land är frusen musik

Jag förstår absolut vad du menar. Det där med tid är knöligt. Plötsligt är den bara borta och man undrar om man har råkat lägga ifrån sig den i kylen när man tog sig en nattmacka... :p

2013-03-18 @ 21:01:36
URL: http://shimmerdimmer.blogg.se
Postat av: smäm

Om jag har en lista brukar jag ha som sporre att beta av någon av punkterna för att få blogga. Works every time :)

Svar: Smart! :-)
Johanna Dolk

2013-03-18 @ 22:06:58
URL: http://xn--smm-rla.se
Postat av: creando

Märkligt det där, vad lite tiden räcker till när man är i full gång.... Hoppas att du hinner fortsätta blogga iallafall. Jag gillar lite för mycket att hänga här för att riktigt bli bekväm med att du försvinner. Om jag säger så, lite försiktigt :)

Svar: Tack, vad glad jag blir! Bloggen ger så mycket så jag vill inte sluta. Kan hända blir det inte lika ofta ibland bara.
Johanna Dolk

2013-03-18 @ 23:30:59
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Hanna - 20&fru

Tiden försvinner verkligen fasligt fort när man är hemma. Ja även när man jobbar, men jag hinner då ALDRIG med allt jag tänkt de dagar jag är hemma. Förstår inte riktigt hur det går ihop.

2013-03-19 @ 12:11:35
URL: http://fruedholm.se
Postat av: frk pyssel

Efter en halv sjukvecka har vi hur mkt tid som helst över för en gångs skull, men inte fasen orkar man nått! Gaaah

2013-03-20 @ 21:17:48
URL: http://pastill.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0