Torsdagstema Min bloggplats

När jag bloggar behöver jag lugn och ro, helst. Men jag är samtidigt ganska effektiv och sitter inte med en kopp te eller något annat gott, utan gör det jag ska tills jag är färdig. Ofta blir det när barnen har somnat och då sitter jag i soffan med bärbara datorn i knät, tofflor på fötterna och en filt över benen, inte sällan i morgonrock.
 
 
Men helt ärligt är det inte särskilt bekvämt någon längre stund att arbeta så, då sitter jag bättre vid ett bord, på en bra stol och med min stora skärm och fixar med bilder och kollage. När jag slutade jobba köpte jag med mig min stora, fina mac och den står nu uppställd på skrivbordet bredvid det där jag jobbar med mina smycken. Lyx!
 
Mina bloggplatser är alltså soffan och arbetsrummet uppe. Därifrån vill jag inte visa några bilder nu, det är under förändring kan man säga. Eller ett fullständigt kaos om jag ska säga som det faktiskt är. Lådor, papper, paket, böcker, pyssel och smyckestillverkning i ett virrvarr utan slut. Inte särskilt rogivande och förhoppningsvis hinner jag snart få bättre ordning. Då ska jag visa min nya bloggplats.
 
Fabrikens torsdagstema varierar från vecka till vecka och varje medlem väljer själv hur temat ska tolkas och presenteras. För fler inspirerande inlägg, titta in hos inspirationsfabriken!

Kommentarer
Postat av: Helenasenklavardag

Låter som samma platser jag också håller till på! Använder oftast ipaden när jag ska hälsa på er andra!
Ha en skön kväll!
Kram helena

2013-03-14 @ 20:08:00
URL: http://helenasenklavardag.blogspot.com
Postat av: Lotta - ohlovely.se

Sitta i soffan och blogga är ju det bästa och skönaste. Total avkoppling. :)

Fin liten blogghörna i soffan. Ser framemot arbetsplatsen senare när den är klar.

2013-03-14 @ 21:19:34
URL: http://ohlovely.se
Postat av: Fint o Fult

Jag håller med, på kvällen är soffan utan tvekan bästa bloggplatsen :) Spännande med arbetsplatsen!
kram Monica

2013-03-14 @ 23:41:46
URL: http://fintofult.blogspot.se
Postat av: Lissen

Det ser mysigt ut där i din hörna.
Jag har en hård platta (har något namn som jag inte kommer ihåg just nu) under datorn, som underlättar.

Trevlig helg
// Kram Lissen

2013-03-15 @ 08:46:15
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Mormorsglamour-pyssel och inredning

:) jag hoppade över torsdagens tema, för min bloggplats är allt annat än feng shui-serad... Det ser rent ut sagt för djävligt ut och jag förstår inte hur jag själv står ut. Men det är som att datorn blir mitt enda fokus i arbetsrummet och då glöms röran bort och så får det fortsätta se ut så tills jag får nog någon gång...
Vilken mysig bloggplats du har.
Kram
Helena

2013-03-15 @ 08:49:27
URL: http://afnord.blogspot.com
Postat av: Hemlängtan

Skönt ändå att ha några olika bloggplatser att välja mellan.
ser fram emot att se din nya bloggplats sedan!

Ha en underbar dag!

Kram, Jenny

2013-03-15 @ 08:57:57
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0