Betongstjärna

Svärmor ska dela bord med mig på lördag. Hon gör betongsaker, ljusbrickor, krukor och dekorationer till exempel.  För flera år sedan köpte jag en betongstjärna här, stämplad med text och storebrors födelsedatum. Tyvärr har den utgått ur sortimentet och jag ville ha en till lilla A också. Då får man göra själv!
 
 
Så jag köpte formgummi, efter tips från Helena, och penslade och penslade på en utsågad trästjärna i rätt storlek. Nu, när svärmor ändå skulle blanda betong, fick hon prova att gjuta min stjärna och den blev jättebra! Nu behöver jag bara en till och sedan stämpla text på dem.

Kommentarer
Postat av: Hemlängtan

Å det låter jättefint, får man se det färdiga resultatet sedan? :-) Jag är så svag för betong men av någon anledning har jag inte gett mig in på att skapa små alster själv. Det får kanske bli ett projekt i sommar...

Ha en fin dag!
Kram, Jenny

Svar: Absolut! Har bara inte hunnit fota än ;-) Och så tar det nog ett tag innan jag kommer mig för och stämplar text på dem. ag brukar dra mig lite för sånt som jag oroar mig över ;-)
Johanna Dolk

2013-05-14 @ 10:58:39
URL: http://www.minhemlangtan.com
Postat av: Hannis

Nyfiken på hur många lager formgummi du hade på?
Jag lyckas aldrig med det, går sönder när jag ska lossa det från själva saken...

Svar: Ja du, kanske 15 lager... Och ett lager med gasbinda mot slutet. Om jag gör en till form kommer jag att ta gasbinda tidigare, kanske efter 5 lager formgummi sedan ett varv gasbinda till mot slutet också för att få formen stabilare.
Johanna Dolk

2013-05-14 @ 12:26:53
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: P/ Plywood and Pears Blogg

Oj, vilket kul projekt! Jag undrar vad du haft för såg till att såga trästjärnan? Jag skulle vilja göra stjärnor i trä till jul och håller på att fundera ut hur jag skall gå till väga :)

Svar: Jag ska fråga maken ;-)
Johanna Dolk

2013-05-15 @ 19:33:25
URL: http://www.plywoodandpears.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0