Torsdagstema Maj moodboard

Vi gick från kall vårvinter i april till försommar i maj. Hoppade över ett steg. Vi har haft varma dagar och kvällar, något som man inte kan räkna med ens mitt i sommaren. Frukost, lunch och middag ute, grillat var och varannan dag, barn som luktar solkräm och har sandiga tår vid läggdags. Lortiga sommarbarn, i maj!
 
 
Maj blev månaden då jag för första gången provade att sälja mina smycken på annat vis än via kontakter eller hemsidan. Då vardagsrummet gick från vintrigt grått till ljusare och tunnare toner. Krukor plockades fram och fylldes med jord och några försiktiga vårblommor. Gräslök och rabarber satte fart och växte över förväntan. Jag har gjutit betong och jobbat med smyckesbeställningar, varit på utflykter med barnen, planterat ärtskott med storebror, sommartränat i en gammal skola på landet, bakat och bokat en oväntad semesterresa.
 
 
Juni blir en annorlunda månad för hela familjen. Jag ska jobba i 6 veckor i sommar, sommarjobba liksom, som för... sisådär 16-17 år sedan... Barnen får gå upp på heltid på dagis, långa dagar för lilla A. Storebror är glad, han får äta mellis på dagis, varje dag, innan han går på sommarlov för att börja förskoleklass till hösten. 
 
Maj var en bra månad, nu hoppas vi att även juni levererar!
 
Fabrikens torsdagstema varierar från vecka till vecka och varje medlem väljer själv hur temat ska tolkas och presenteras. För fler inspirerande inlägg, titta in hos inspirationsfabriken!

Kommentarer
Postat av: Petra/Popetotrora

Vilket härligt positivt inlägg. Maj har verkligen varit bra och givetvis kommer juni leverera minst lika bra. Det är jag säker på!

2013-05-30 @ 15:53:30
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com
Postat av: Hannis

Vilken känsla jag fick nu!
Sådär belåten och mysande.
Snart Juni, och självklart så blir den minst lika bra!

2013-05-30 @ 17:30:16
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: PIAZZAN

..men vilka rabarberblad du gjort ...mina blev inte alls lyckade när jag gjorde ett försök.
Pernilla

2013-05-30 @ 19:26:42
URL: http://piazzan.blogspot.com
Postat av: creando

Ja, så märkligt det kan bli ibland livet. Men ofta, ofta blir det så bra trots att vi undrar varför det tar så konstiga vägar. Heja juni, nu kör vi!

2013-06-01 @ 19:07:59
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tack för en fantastiskt inspirerande blogg. Du skriver, fotar och bloggar SÅ härligt!

2013-06-04 @ 07:27:33
URL: http://www.prilligaprylar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0