Torsdagstema Utsidan

Utsidan på vårt hus har genomgått några förändringar sedan vi flyttade in för ganska precis nio år sedan. Ny färg, från ljusblått till grått, nya fönster, nya räcken på balkong, altan och bro, nya trall framför altanen, nytt tak till bron och nytt staket runt hela gården. Det enda som inte fått en genomgång är nog taket, som vi hoppas på att slippa göra något med också, men man vet ju aldrig vad som väntar.
 
Vår gård var full av växter som de förra ägarna omsorgsfullt placerat ut, några på mindre bra ställen enligt oss och några som vi helt enkelt inte gillade. Och så de som vi inte heller hade någon lust att ta hand om. Som jag nämnt tidigare är att påta i trädgården inte mitt främsta intresse. Lättskött ska det vara och helst ätbart. Alltså har vi tagit bort en hel del buskar under åren och nu är det nästan bara fruktträd och bärbuskar kvar. Syrén, pion, två enar och några andra perenner och lökar har vi också. Och en enda tulpan visade det sig, som jag hann fota igår innan lilla A tyckte att att det var en bra idé att plocka av alla bladen.
 
 
Jag gillar det grafiska, det är mycket linjer och riktningar på vårt hus, panel och läkt på räcken och plank. Olika grå nyanser blandat med vitt och åldrat trä. Bänkar och hyllor, enkelt byggda med stenar och brädor. Vi gillar vårt hus, både insidan och utsidan. Nu ska jag kolla in andras utsidor och säkert kommer på jag på en massa som jag skulle vilja göra om hos oss, trots att jag är nöjd.
 
Fabrikens torsdagstema varierar från vecka till vecka och varje medlem väljer själv hur temat ska tolkas och presenteras. För fler inspirerande inlägg, titta in hos inspirationsfabriken!

Kommentarer
Postat av: Hanna / Doyoufancythis.com

Jag håller med, så himla snyggt med alla linjer. Speciellt den tvärliggande panelen. /Hanna

2013-05-23 @ 19:09:22
URL: http://doyoufancythis.com
Postat av: Jennifer - Love and Respect

Så snyggt när man skriver ut husnumret. Funkar ju fantastiskt fint när man har så låg siffra som Två. Värre med Etthundraförtiotvå :D
Men som sagt, skitsnyggt!

2013-05-23 @ 20:24:12
URL: http://www.loveandrespect.se
Postat av: Petra/Popetotrora

Gillar verkligen husnumret med bokstäver!!

2013-05-23 @ 21:39:01
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com
Postat av: helenasenklavardag

Snyggt! Skulle vilja se mer!
kram Helena

2013-05-23 @ 22:37:27
URL: http://www.helenasenklavardag.blogspot.com
Postat av: Ninelin

Ser supersnyggt ut, din utsida. kram

2013-05-24 @ 11:30:47
URL: http://ninelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0