Vardagspusslet

Det här pusslandet varje dag, för att hinna med, få med rätt saker på morgonen, lämna, hämta, handla, göra små ärenden, laga mat, mysa, träna, lägga och så rullar det på. Ibland märker man när hjulet börjar rulla för fort och man kan lyckas bromsa farten i tid, medan man andra gånger näst intill kastas av i farten.
 
Frukosten står förberedd på köksbordet.
 
Vardag har vi trots allt större delen av vår tid och vi får försöka göra det bästa vi kan. Allt för att underlätta, för att få tid till annat än måsten och faktiskt välja bort och göra annorlunda. Det är inte alltid lätt och ibland blir det inte alls som man vill, men då gäller det att komma ihåg att vara tacksam för allt som är bra.

När jag tycker att vardagen är jobbig, med tidiga mornar, långa dagar och stressiga kvällar, kan jag få dåligt samvete över att jag inte är mer tacksam för att jag faktiskt får jobba nu, om än tillfälligt. Men samtidigt kan man inte studsa upp ur sängen med ett leende på läpparna varje dag bara för att man har ett jobb att gå till. Vardagen är ett svårt pussel även utan jobb, ibland svårare.

Kommentarer
Postat av: Hannis

Det där med att studsa upp ur sängen med ett leende funkar ju inte alla dagar.
Oavsett hur tacksam man är över det lilla så kan det ibland bli för mycket i livet=))
Tror man måste få känna så också.

2013-10-15 @ 03:58:45
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag kan förstå vad du menar. Den där vardagen kastas vi in i snart när min föräldraledighet är över. Dubbla känslor har jag inför det. För samtidigt som det kan vara skönt med vardag och rutiner så är det ju himla skönt att vara utan dom också. Allt har sin tid :)

2013-10-15 @ 23:45:50
URL: http://www.creadomi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0