Myskväll

Den här veckan ser ut som de senaste gjort. Långa dagar för barnen, sena, snabba middagar och lite trötta kvällar. Hemmet förfaller mer och mer när det bara är det viktigaste som hinns med. Fönstren är fortfarande oputsade, gräset alldeles för långt, vikt tvätt som egentligen bara ska in i rätt garderob ligger i högar lite här och där. Vi är nöjda om vi hinner med att handla blöjor när det är slut på dagis, om vi har tänkt ut i förväg och kanske till och med förberett middagen ibland och om vi kan bocka av iallafall något på den mentala att-göra-listan.
 
 
Ibland är det så skönt att strunta i allt som borde göras och bara sitta i soffan och slappa. Jag har svårt för det, att slappna av när det finns saker att göra. Särskilt när det är stökigt eller finns disk eller tvätt att ta reda på. Men om man alltid ska göra allt som borde göras finns det aldrig någon tid kvar till att bara vara en stund innan det är dags att sova.
 

Kommentarer
Postat av: Lissen

Ibland måste man nog strunta i högar och bara luta sig tillbaks. Förstår att det är full fart för barnfamiljer, men en härlig tid också.

2013-09-24 @ 21:45:42
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: michaela- mamma till tre 💗

Jag har också otroligt svårt för det. Men jag tror samtidigt att det är otroligt viktigt att släppa på saker och bara vara en stund varje dag. Dagarna är verkligen intensiva från morgon till kväll när man har små barn och då ska man inte glömma hur viktigt det är att bara sätta sig i soffan en stund ibland för att samla kraft och orka med. Nästa dag. Och nästa. ;)

2013-09-24 @ 21:50:43
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: plywoodandpears.se

Min farfar sa alltid. "När det är så här kaosartat och rörigt... då vet man att man är mitt i livet" Han och farmor hade många barn, mycket jobb och ett stort engagemang. Tänk på det när det är rörigt -Nu är jag mitt i livet! ;) kram

2013-09-25 @ 10:15:03
URL: http://plywoodandpears.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0