Bokprojektet

För några månader skrev jag om en bok som jag blev tillfrågad om jag ville utforma tillsammans med författaren. Nu är boken färdig och finns i bokhandeln och i dagens Sundsvalls tidning kunde man läsa en recension. Jag har faktiskt inte läst den än, boken alltså, läst på riktigt. Naturligtvis har jag tagit del av det mesta av innehållet när jag satte i ordning det, men det var med andra ögon och utan något riktigt sammanhang.
 
 
Det är alltså en självbiografi av och om Kjell Lönnå, välkänd i hela landet och även internationellt i körkretsar. Många välkända ansikten finns med i boken och jag tror säkert att det finns många som skulle tycka att den är intresant.
 
Lite häftigt är det att se mitt eget namn i boken, även om det är jag som har bestämt att det ska stå med.
 
Mitt arbete med boken tog lång tid, lite drygt ett halvår, så det är kanske därför jag inte gjort mer än skummat igenom sidorna i det färdigtryckta exemplar som ligger på skrivbordet. En paus från projektet för att kunna ta in det med andra ögon. Men om jag tycker att det upptog mycket av min tid kan jag bara föreställa mig hur mycket arbete som ligger bakom från författaren.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: HelenaL

Så roligt Johanna! Jag kan tänka mig att köpa den bara för att se vad du har gjort. :-)

Svar: :-) Vad roligt! Annars får du låna den av mig ;-)
Johanna Dolk

2013-10-08 @ 20:23:22
Postat av: HelenaL

Försvann mitt namn? :-)
//HelenaL

Svar: Nejdå, jag ser iaf att det är du när jag är inloggad.
Johanna Dolk

2013-10-08 @ 20:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0