Torsdagstema Vardagsrum

Jag lägger ut veckans torsdagstemainlägg trots att det inte påannonserats på Fabriken än. Förra rummet som visades upp var köket. Om köket var det rum i vårt hus som jag är minst nöjd med, så är nog vardagsrummet det rum jag tycker om mest just nu. Det är också där vi är allra mest. Det ligger på nedervåningen, i anslutning till hall och kök, med trapp upp till övervåningen och utgång till altanen. Barnen kan leka själva medan vi lagar mat, de kan gå in när vi vill sitta ute och njuta lite längre och väldigt mycket leksaker ryms under trappen bakom soffan.
 
 
Rummet är ljust och jag har fortfarande inte putsat några fönster eller bytt gardiner, så de tunna, vita med fåglar få ge sommarkänsla ett litet tag till.
 
 
Vi möblerar aldrig om. Trist kanske, men jag trivs med hur vi har det. Istället är det små detaljer som förändrar rummet då och då. Just nu är det koppar, svart, grått, natur och vitt som gäller. Inte mycket nytt egentligen, det enda jag köpt är två kuddfodral och ljuslyktorna i koppar. Lampsockeln och krukan på vita skåpet fixade jag enkelt till själv, några gamla kuddar och ljus passade igen lite enkelt gräs i globvasen.
 
 
Nu när hösten kommer börjar det bli dags att elda mer i kaminen igen. Den ger fort värme i vardagsrummet, men tyvärr sprider sig värmen inte särskilt bra i huset och den stannar inte heller kvar när brasan slocknar. Någon annan typ av spis hade kanske varit bättre, men nu fanns den här när vi köpte huset och vi eldar mer för mys och det är inte dumt det heller!
 
 
Vårt vardagsrum lever verkligen upp till sitt namn, vi är här varje dag, mycket. Mest är det lek och inte alls så här städat. Det kan vara järnvägsräls och bilar över hela golvet. Lite senare blir det soffmys, tevetittande, kanske lite spel, läshörna, kvällsfika och filmkvällar. Vi trivs jättebra och alla får plats.
 
Fabrikens torsdagstema varierar från vecka till vecka och varje medlem väljer själv hur temat ska tolkas och presenteras. För fler inspirerande inlägg, titta in hos inspirationsfabriken!

Kommentarer
Postat av: Hannis

Ser mysigt ut tycker jag!
Och ljust, det gillar jag. Känns som att det ljusa ger energi.

2013-09-13 @ 04:12:42
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: Hemlängtan

Vilket härligt vardagsrum ni har! Jag möblerar inte heller om här hemma. Vardagsrummet är så svårmöblerat så jag har svårt att se att jag kan göra det annorlunda mot hur det är nu.

Jag glömde helt bort Inspirations fabriken igår... jaja, nya tag nästa vecka!

Ha en underbar helg!
Kram, Jenny

2013-09-13 @ 10:32:51
URL: http://www.minhemlangtan.com
Postat av: Lissen

Jo våra skåp liknar varandra :-)

Ser trivsamt ut i ditt vardagsrum!
Ha en fin helg. // Lissen

2013-09-13 @ 16:29:38
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Mammatea

Fint ni har!

2013-09-14 @ 08:27:47
URL: http://mammatea.se
Postat av: Gabriella

Åh så fint det ser ut hos dig, härliga glimtar:)

2013-09-15 @ 20:36:50
URL: http://elephantzoul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0